Ačkoliv společnost Blue Microphones má své zázemí v USA, rozložení akronymu Baltic Latvian Universal Electronics nás snadno zavede do Lotyšské Rigy, kde zřejmě byly mikrofony dříve sestavovány. Mnozí z vás si mohli všimnout, že portfolio firmy je plné produktů velmi osobitého a těžko přehlédnutelného designu. Ty se přitom pohybují ve velice širokém cenovém rozpětí – od uživatelských mikrofonů k počítačům přes poloprofesionální mikrofony až ke studiovým modelům kosmických cen a kvalit. Převážnou část nabídky BlueMicrophones tvoří studiové kondenzátorové mikrofony (samozřejmě je tu i několik dynamických modelů) s topologií třídy A (u vlastních předzesilovačů), v lampové či ve FET verzi, vždy bez výstupního transformátoru.
U zrodu BlueMicrophones stáli v roce 1995 Martin Saulespurins a Skipper Wis – tedy studiový zvukař a nájemný muzikant. Oba pánové se snažili uvést v život mikrofon, reagující na změny (jako jsou například širší dynamická i frekvenční odezva), které s sebou přineslo digitální nahrávání. Přitom těžili ze zkušeností z oprav či vylepšování mikrofonů nejrůznějších typů a značek. Pokusili se začít s nejčistší možnou signálovou cestou (tak jak to doba dovolovala), tedy bez integrovaných obvodů, útlumových článků či filtrů – a s vlastními ručně vyráběnými mikrofonními vložkami. První model pod hlavičkou Blue nesl název Blueberry (v roce 2000 dokonce získal cenu Editor’s Choice magazínu Electronic Musicians). Šlo o vokální mikrofon zkonstruovaný podle přání předního zvukového inženýra Jona Gasse (viz www.jongass.com). Úspěch Blueberry se ukázal být hnací sílou pro další produkci, která vyústila v bohaté portfolio specializovaných modelů, určených pro vždy co možná nejlepší reprodukci určitého druhu nástroje nebo vokálu. Mezi takto specializovanými modely se nepatrně vyjímá univerzálněji pojatý mikrofon Bluebird, který zároveň poletuje v rámci firemní nabídky v nižších cenových sférách.